FANDOM

Warcraft III: Reign of Chaos to gra komputerowa wydana przez Blizzard Entertainment 3 lipca 2002 roku. Jest to komputerowa gra strategiczna czasu rzeczywistego, druga część gry Warcraft: Orcs & Humans i trzecia gra osadzona w uniwersum Warcrafta.

Szczegóły drugiej inwazji Płonącego Legionu i początków Plagi, wraz z upadkiem Lordaeron i przebudzeniem nocnych elfów są fabułą tej gry. Poza tym orkowie opuszczają Wschodnie Królestwa, a podczas podróży do Kalimdoru ratują trolle Mrocznej Włóczni przed zniszczeniem. Kiedy przybywają, pomagają również taurenom i oficjalnie tworzą Hordę jako kolektyw tych ras.

Gra okazała się być jedną z najbardziej oczekiwanych i popularnych gier komputerowych w historii, z 4,5 miliona jednostek wysyłanych do sklepów detalicznych i ponad milionem jednostek sprzedanych w ciągu miesiąca. Warcraft III zdobył wiele nagród, w tym "Game of the Year" z ponad sześciu różnych publikacji.

Opis Edytuj

Jedną z głównych innowacji oferowanych przez Warcraft III w porównaniu z poprzednimi grami z serii jest zmiana roli jednostek bohaterów. Gdzie wcześniej bohaterowie byli jedynie bardzo potężnymi wariantami standardowych jednostek, teraz są unikalni, ze swoimi specjalnymi umiejętnościami, do których normalne jednostki nie mają dostępu. Na przykład, bohaterowie w grze mogą znajdować przedmioty lub wymieniać się nimi w celu zwiększenia umiejętności, obrony itp. Po każdym zabiciu wroga o określonym poziomie, bohaterowie zdobywają punkty doświadczenia, co ostatecznie skutkuje zwiększeniem własnych poziomów oraz nowymi opcjami zaklęć (w ten sposób wprowadzając elementy gier fabularnych do serii). Niektórzy bohaterowie mogą także stosować korzystne aury dla sojuszniczych jednostek.

Kolejną nową innowacją jest dodanie creepów, które są komputerowo kontrolowanymi postaciami, z którymi gracz walczy nawet w trybie multiplayer. Pilnują kluczowych obszarów lub neutralnych budynków i są zaprojektowane tak, by mogły służyć jako źródło doświadczenia dla ich zabójców, aby zapewnić punkty doświadczenia bohaterowi gracza i zapewnić przedmioty bohatera. Chodzi o to, aby zmusić gracza do agresywności zamiast "rozkręcania się" (budowanie potężnych mechanizmów obronnych i rzadkie atakowanie).

W grze pojawiają się cztery rasy: Ludzie i Orkowie, które pojawiły się także w Warcraft: Orcs & Humans, Warcraft II: Tides of Darkness i Warcraft II: Beyond the Dark Portal, wraz z dwoma nowymi rasami takimi jak Nocne Elfy i Nieumarli. Jako żart prima aprilis przed wydaniem gry, Blizzard ogłosił, że Pandareni będą czwartą rasą.

Gracze spotykają się z innymi graczami za pośrednictwem Internetu, aby skonfigurować gry wieloosobowe za pośrednictwem darmowej usługi Battle.net Blizzarda lub mogą grać przeciwko komputerowi.

Warcraft III zawiera również bardzo dokładny edytor scenariuszy o nazwie World Editor. Używa języka skryptowego podobnego do systemu wyzwalania używanego w Starcrafcie. Oprócz możliwości edytowania dowolnego aspektu jednostek, budynków i zaklęć, ma takie zaawansowane funkcje jak niestandardowe sceny filmowe, okna dialogowe, zmienne i efekty pogodowe. Wiele niestandardowych map, zawierających wiele różnych gamet, nadal jest rozwijanych, a wraz z pakietem rozszerzeń przyczyniły się do długowieczności gry.

Gry Blizzarda
Warcraft Warcraft: Orcs & HumansWarcraft II: Tides of DarknessWarcraft II: Beyond the Dark PortalWarcraft III: Reign of ChaosWarcraft III: The Frozen ThroneWorld of Warcraft: The Burning CrusadeWorld of Warcraft: Wrath of the Lich KingWorld of Warcraft: CataclysmWorld of Warcraft: Mists of PandariaWorld of Warcraft: Warlords of DraenorWorld of Warcraft: LegionWorld of Warcraft: Battle for Azeroth
StarCraft StarCraftStarCraft: Brood WarStarCraft II: Wings of LibertyStarCraft II: Heart of the SwarmStarCraft II: Legacy of the VoidStarCraft: Remastered
Diablo DiabloDiablo IIDiablo III
Pozostałe Rock N'Roll RacingBlackthorneThe Lost VikingsThe Lost Vikings IIHeroes of the StormOverwatchHearthstone